Ostatni etap zmian w serwisach regionalnych Polska Press Grupy

– Naszym celem jest tworzenie treści najwyższej jakości w najbardziej przystępnej i angażującej formie. Obecnie koncentrujemy się na działaniach online oraz rozwoju kompetencji cyfrowych. Odświeżenie i zmiana produktowa naszych serwisów to nie koniec, lecz początek nowego rozdziału w cyfrowej historii Polska Press Grupy. Dzięki tym zmianom umacniamy także pozycję lidera w segmencie mediów regionalnych w Polsce – mówi Zenon Nowak, prezes zarządu Polska Press Grupy.
Zmiany zostały wprowadzone już we wszystkich 22 serwisach regionalnych i spotkały się z pozytywnym przyjęciem przez Internautów. W ostatnim etapie nową szatę graficzną i układ zyskały serwisy „Expressu Bydgoskiego”, „Expressu Ilustrowanego”, a także „Dziennika Polskiego”. Nowe strony główne proponują internautom przebudowany układ. Zmieniona architektura przyspiesza działanie serwisu, a odświeżony układ zapewnia bardziej intuicyjną nawigację i przejrzysty layout. Dodatkowo nowoczesny system CMS 2.0 oraz autorska platforma NSK wspiera codzienną pracę dziennikarzy, usprawniając zarządzanie treściami oraz ich dystrybucję zarówno w kanałach cyfrowych, jak i tradycyjnych. To ważna dla spółki inwestycja w nowoczesne technologie, która realizuje jej strategiczne cele. Projekt to nie tylko wizualne zmiany w serwisach czy nowe funkcjonalności, ale także interdyscyplinarny rozwój narzędzi wspierających codzienną pracę różnych zespołów, w tym narzędzia oparte o sztuczną inteligencję (AI). Na stronach głównych serwisów w wersji mobilnej udostępniono narzędziownik umożliwiający wygodne przeglądanie najważniejszych tematów regionalnych, prezentowanych na pełnoekranowym, dynamicznym formacie, a także wprowadzono tryb dark mode. Za realizację projektu odpowiada Łukasz Zymer, Dyrektor IT, szef projektu transformacji cyfrowej spółki, a za graficzne aspekty odpowiada Tomasz Bocheński – dyrektor artystyczny Polska Press Grupy we współpracy z zespołami UX, z obszaru IT.
Zmiany wpłynęły również pozytywnie na ekspozycję reklam oraz redukcję nadmiaru treści reklamowych, co ułatwia użytkownikom dostęp do materiałów redakcyjnych. Wprowadzone zostały również większe i bardziej atrakcyjne formaty reklamowe, które skutecznie przyciągają uwagę i jednocześnie zwiększają ich efektywność i widoczność.
– Wprowadziliśmy szereg rozwiązań, które podnoszą jakość prezentowanych treści oraz komfort korzystania z naszych serwisów. Były one niezbędne i dzięki nim nasze serwisy stają się jeszcze bardziej przyjazne dla Internautów. Chcemy, aby Polska Press była synonimem rzetelnej informacji podanej w atrakcyjnej formie – podkreśla Marek Twaróg, redaktor naczelny Polska Press Grupy.
Polska Press Grupa w następnych etapach planuje modernizację swoich produktów tematycznych, serwisu ogólnopolskiego i.pl oraz serwisów pod marką Nasze Miasto. Zmianie podlegać będą zarówno strony główne pod kątem UX/UI oraz inne ważne i strategiczne elementy serwisów internetowych spółki.
O Polska Press Grupie
Polska Press Grupa to jedna z największych spółek medialno-technologicznych w Polsce. Jako jedyna firma medialna w kraju posiada w swoim portfolio ogólnopolski portal informacyjny i.pl, 22 serwisy regionalne, ponad 500 serwisów miejskich pod marką NaszeMiasto, a także serwisy e-commerce, branżowe i tematyczne. Grupa wydaje również 20 dzienników, które wciąż są ważnym źródłem informacji na poziomie regionalnym. Polska Press to często media pierwszego wyboru dla mieszkańców każdego regionu Polski. Jest głosem dla lokalnych społeczności, przywiązując wagę do różnorodności i unikalności każdego regionu.

Redakcja online
Przeglądaj też
-
Aktualności
Przed nami gala podsumowująca pierwszą edycję konkursu ECOM Inspiration Awards
-
Aktualności
Nowa redaktor naczelna serwisu „ShowNews.pl”
-
Aktualności
Polska Press Grupa zreformowana
-
Aktualności
Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, z 19 nagrodami na ENA
-
Aktualności
Awanse i zmiana struktury w Biurze Reklamy Polska Press Grupy
-
Aktualności
Trzeci etap zmian w serwisach regionalnych Polska Press Grupy