Polska Press Grupa z drugą edycją interaktywnego projektu „Otwórz się na pomoc”

2021-10-12

Polska Press Grupa przygotowała drugą edycję interaktywnej, profilaktycznej serii „Otwórz się na pomoc”, tym razem skupiającej się na uzależnieniu od alkoholu wśród dzieci i młodzieży. Pierwsza edycja projektu poświęcona była uzależnieniu od komputera i Internetu.

Scenariusz interaktywnego filmu oraz dodatek prasowy zostały opracowane we współpracy z doświadczoną psycholog dziecięcą i terapeutką Mają Pisarek.  

 

Możliwość decydowania o losach bohatera zdecydowanie uatrakcyjnia prowadzenie lekcji i daje możliwość rozpoznania różnych możliwości i konsekwencji związanych z piciem. Z doświadczenia wiem, że gminy nie zawsze dysponują możliwością zorganizowania warsztatów profilaktycznych w tym temacie, a młodzi ludzie nie są skłonni słuchać już prelekcji na tematy profilaktyczne. Doświadczenia dorosłych osób pijących są zbyt odległe i abstrakcyjne dla młodzieży. Stąd pomysł na projekt, w którym główne role odgrywają rówieśnicy  mówi Maja Pisarek, psycholog, psychotraumatolog z Poradni Zdrowia Psychicznego Okay Psycholodzy i Terapeuci. 

  

W projekcie „Otwórz się na pomoc” zadaniem widzów jest pokierowanie losami Bartka – 18-latka, który musi zmierzyć się z rozwijającym problemem alkoholowym. Bohater filmu niedawno osiągnął pełnoletniość i, wspólnie ze swoją dziewczyną Anią oraz kolegą Krisem, wpadają w wir suto zakrapianych imprez. Rozwojowi choroby alkoholowej Bartka przygląda się Konrad, jego najlepszy przyjaciel od dzieciństwa. Dzięki interaktywnej formule to użytkownicy projektu zdecydują o tym, jak potoczy się historia Bartka. To czy główny bohater projektu powie alkoholowi „nie” zależy tylko od widzów i podjętych w ramach projektu decyzji, a tych w filmie jest naprawę sporo  wyjaśnia Karol Gruszka, manager treści interaktywnych w Polska Press Grupie. 

  

W projekcie, podobnie jak w pierwszej edycji, umieszczona została sekcja z prawdziwymi historiami, w której można posłuchać, przedstawionych przez aktorów, opowieści rodziców nastolatków uzależnionych od alkoholu. Projekt skierowany jest do zarówno do młodzieży, jak i dorosłych. Z tego względu wydawca zdecydował się na połączenie działań print i online. Ze względu na zróżnicowaną grupę docelową i potrzebę rynku, zdecydowaliśmy się na różne formy przekazu. Dodatek prasowy ma dotrzeć do starszej grupy docelowej offline, a interaktywny film - do młodzieży online – informuje Justyna Hernas, dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży Polska Press Grupy. 

  

Dystrybucja interaktywnej części projektu odbywa się m.in. w szkołach, których gminy zdecydowały się przystąpić do akcji.  

 

Pierwsza edycja „Otwórz się na pomoc” poświęcona uzależnieniu od komputera i Internetu według danych Polska Press Grupy dotarła do ponad 50 tysięcy uczniów szkół podstawowych klas 6-8. Łącznie, do dwóch edycji interaktywnego projektu „Otwórz się na pomoc” od marca bieżącego roku dołączyło się już łącznie 300 gmin i instytucji w całej Polsce. 

  

Link do projektu: 

https://naszemiasto.pl/mediappg-otworz-sie-na-pomoc-alkohol/re