Strona główna   Biuro prasowe   Komunikaty prasowe   Polska Press Grupa awansuje w rankingu wydawców internetowych

Polska Press Grupa awansuje w rankingu wydawców internetowych

Polska Press Grupa notuje wysokie wskaźniki oglądalności w najnowszych wynikach badania polskiego Internetu Gemius/PBI za maj 2016. 1. miejsce w kategorii Informacje i publicystyka, 8. pozycja w ogólnopolskim rankingu wydawców internetowych,

Najbardziej spektakularnym osiągnięciem PPG jest historyczny awans na 8. pozycję w ogólnopolskim rankingu wydawców internetowych względem ostatnich oficjalnych wyników za grudzień 2015. Co więcej, Polska Press Grupa zdecydowanie wyróżnia się na tle największych graczy pod względem dynamiki wzrostów notując największe wzrosty nominalne jak i procentowe (+5,3 mln internautów co oznacza wzrost o 53%).

Awans ten odbył się w przeważającej części za sprawą dobrych wyników serwisów regionalnych, serwisu naszemiasto.pl, telemagazyn.pl i serwisów motoryzacyjnych.

Dodatkowo na uwagę zasługuje fakt osiągnięcia przez PPG pozycji lidera w kategorii Informacje i publicystyka. Przewaga nad dotychczasowym wieloletnim liderem Grupą Onet – RASP osiągnęła w maju 2016 2,8 mln RU.

W kategorii Informacje lokalne i regionalne PPG bardzo wyraźnie umocniła swoją pozycję lidera przyciągając prawie 13 mln internautów. W poprzednich grudniowych wynikach nasz zasięg w tej kategorii był o 5 mln RU niższy.

Wśród motoryzacyjnych serwisów ogłoszeniowych (zestawienie nieautoryzowane) awansowaliśmy z 4. na 3. miejsce (1,3 mln RU). Natomiast w kat. Nieruchomości umocniliśmy 3. pozycję z wynikiem 1,2 mln RU.
 
Niekwestionowanym liderem wśród serwisów z programem telewizyjnym pozostaje telemagazyn.pl, który przyciągnął 2,4 mln internautów (o 1 mln więcej względem grudnia 2015).
 
Ponadto serwis naszemiasto.pl znalazł się wśród 20 najpopularniejszych witryn internetowych oglądanych na urządzeniach mobilnych.
 
Najnowsze badanie Internetu prowadzone przez Gemius dla spółki PBI uwzględnia ruch użytkowników z 3 platform – komputery PC, smartfony, tablety. Liczby internautów na poszczególnych platformach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie.