Strona główna   Biuro prasowe   Komunikaty prasowe   Polska Press Grupa wyszkoli studentów UAM

Polska Press Grupa wyszkoli studentów UAM

Specjaliści z zespołu UX Polska Press Grupy podzielą się swoją wiedzą ze studentami matematyki i informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Grupa oraz uczelnia 20 września br. podpisały w tej sprawie porozumienie.

W  środę, 20 września, w gmachu Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu przypieczętowana została współpraca pomiędzy uczelnią a Polska Press Grupą. Umowę dotyczącą zaangażowania specjalistów z działu technologii i rozwoju serwisów internetowych w szkolenie studentów podpisali Dorota Stanek, prezes Polska Press Grupy i prof. Marek Nawrocki, prorektor ds. współpracy z gospodarką i informatyzacji.

Na mocy podpisanego porozumienia Polska Press została Partnerem Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Spółka w ramach swojego zaplecza technologicznego w Gdańsku posiada  specjalistyczny zespół projektantów UX zaliczany do największych w północnej Polsce. Projektanci z zespołu technologii i rozwoju serwisów będą prowadzić praktyczne zajęcia dla studentów dotyczące UX (user experience) czyli m. in. badań nad przyzwyczajeniami użytkowników oraz praktycznego podejścia do zagadnień procesu projektowego dla produktów internetowych.

Zależy nam, aby studenci rozumieli, że "Głos Wielkopolski", "Dziennik Zachodni", czy "Gratka" to także produkty. Muszą przyciągnąć i zatrzymać uwagę klienta. O tym, co zrobić, by sięgnął po nasze serwisy internetowe i ogłoszeniowe współdecydują specjaliści UX. To oni przeprowadzają testy i śledzą światowe trendy – wyjaśnia Magdalena Chudzikiewicz, członek Zarządu Grupy, odpowiedzialna w spółce m.in. za rozwój technologii.

Współpraca Uniwersytetu z Polska Press i zajęcia pod okiem praktyków mają na celu również rozwój kompetencji koniecznych na rynku pracy.

Nie jest tajemnicą, że dzisiaj pracodawcy, szczególnie w zakresie nowych technologii, borykają się z problemami rekrutacyjnymi. Liczymy, że studenci, których zainteresujemy tematyką projektowania naszych produktów mediowych, będą chcieli z nami współpracować. – mówi Dorota Stanek, prezes Zarządu Polska Press.  

Zajęcia fakultatywne prowadzone przez ekspertów z Polska Press Grupy ruszą już w tym roku akademickim. Umowa została podpisana na 4 lata.