Strona główna   Biuro prasowe   Komunikaty prasowe   Kolonie dziennikarskie z Polska Press Grupą

Kolonie dziennikarskie z Polska Press Grupą

Polska Press Grupa już od kilku lat funduje kolonie dziennikarskie dla dzieci biorących udział w prowadzonym od 2010 roku projekcie Junior Media. Udział w Letniej Szkole Junior Media to nagroda dla najbardziej aktywnych redakcji szkolnych i młodych dziennikarzy, którzy przez cały rok szkolny zbierają punkty w specjalnym rankingu, a najlepsi z nich wyjeżdżają na Letnia Szkołę.

Podczas kolonii, które trwały od 30 lipca do 5 sierpnia, grupa 30 najlepszych młodych dziennikarzy z całej Polski spędziła bardzo aktywnie czas w Żorach w Westernowym Parku Rozrywki Twinpigs.  Był czas na zabawę, korzystanie z atrakcji westernowego miasteczka, zwiedzanie miasta, wizytę w parku wodnym.

Najważniejszym elementem dziennikarskich kolonii były warsztaty, które prowadził redaktor Marcin Kasprzyk z Dziennika Zachodniego. Pod jego czujnym okiem młodzi dziennikarze uczyli się tworzyć pierwsze strony internetowe.

W Letniej Szkole Junior Media 2018 udział wzięli uczniowie z gazetek szkolnych:

  1. Express Społeczniaka ze Społecznej Szkoły Podstawowej im. Rady Europy w Lubinie (dolnośląskie)
  2. Niecodziennik Szkolny ze Szkoły Podstawowej nr11 w Pile (wielkopolskie)     
  3. Lider ze Szkoły Podstawowej  im.A.Fredry w Odrzykoniu (podkarpackie)
  4. The Voice of Students ze Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zalasiu (małopolskie)
  5. Pisak ze Szkoły Podstawowej nr 22 w Rzeszowie (podkarpackie)
  6. WagnerPress II ze Szkoły Podstawowej nr 13 im. H. Wagnera w Będzinie (śląskie)
  7. Nasza Dwójka z ZESPOŁU SZKÓŁ NR 2 W HUMNISKACH (podkarpackie)
  8. Szkolny Donosiciel z Zespołu Szkół w Lotyniu (wielkopolskie)
  9. Matmomania ze Szkoły Podstawowej nr 17 w Tychach (śląskie)
  10. Kurier Jedynki ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Czerwionce-Leszczynach (śląskie)

 

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest częścią strategii biznesowej i ważnym elementem codzienności redakcyjnej Polska Press. Jako grupa medialna w naturalny sposób nasze wysiłki koncentrujemy na wspieraniu otaczających nas lokalnych społeczności, w tym dzieci i młodzieży.

Wykorzystując własne doświadczenia w pracy z dziećmi podczas realizacji programu społecznego „Szkoła bez przemocy”  w 2010 roku uruchomiliśmy projekt edukacyjny Junior Media.

Dlaczego to robimy? Jako jedna z największych grup medialnych w Polsce czujemy się odpowiedzialni za edukację medialną młodych ludzi i przybliżanie im świata dzisiejszego, nowoczesnego dziennikarstwa. Prowadzimy projekt, w którym nasi redaktorzy mogą podzielić się swoją wiedzą i bezpośrednio wpłynąć na rozwój pasji dzieci i młodzieży, promując czytelnictwo, prasę i twórcze wykorzystanie nowoczesnych technologii.

Junior Media to edukacyjny projekt proczytelniczy skierowany do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Uczestnicy tworzą gazetki szkolne na specjalnie przygotowanej platformie www.juniormedia.pl, używając makiet dzienników regionalnych wydawanych przez Polska Press Grupę. Na naszej stronie powstało ponad 10 tysięcy gazetek szkolnych.

Projekt angażuje uczniów i pomaga nauczycielom pracować z nimi przy użyciu nowoczesnych mediów.

W roku szkolnym 2015/2016 projekt przeszedł metamorfozę, w wyniku której serwis umożliwia publikację multimedialnych lekcji przygotowywanych przez eksperta danego obszaru nowych mediów z Polska Press Grupy. Dzięki #juniorlab młodzi dziennikarze poznają technikę i narzędzia online do tworzenia reportaży interaktywnych, relacji wideo, multimedialnych infografik czy edycji zdjęć. Najlepsi z nich otrzymują nagrody za najlepsze osiągnięcia, a uczniowie ze szkół, które zgromadzą najwięcej punktów w cyklu #juniorlab, wyjeżdżają co roku na bezpłatne kolonie dziennikarskie. 

W 2016 roku, jako jedyny z Polski, projekt otrzymał główną nagrodę w międzynarodowym konkursie The World Young Reader Prize 2016 organizowanym przez światowe stowarzyszenie gazet i wydawców prasy WAN-IFRA. Nagrodę w kategorii „News in education” przyznano za specjalny cykl multimedialnych lekcji #juniorlab.

Pozostałe nagrody i wyróżnienia:

•             wyróżnienia w XVII oraz XXXVI edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.

•             specjalne wyróżnienie w kategorii „Making the News” w międzynarodowym konkursie The World Young Reader Prize przyznane podczas 63. Światowego Kongresu Gazet oraz 18. Światowego Forum Wydawców WAN-IFRA

•             nagroda główna w konkursie Media Trendy 2011 Innowacje w Mediach w kategorii ”Autopromocja i promocja medium”.

 

W Junior Media po prostu uczymy, jak z zapałem tworzyć media. Pod naszymi skrzydłami dzieciaki już w szkole podstawowej mogą rozwijać swoje pasje dziennikarskie.

Podsumowując 8 edycji w projekcie wzięło udział ponad 2 800 szkół oraz 16 000 junior dziennikarzy,  którzy przygotowali ponad 10 000 wydań szkolnych gazetek oraz kilka tysięcy projektów multimedialnych.

Projekt jest długofalowy, a dołączyć do niego i założyć redakcję szkolną można w każdej chwili. Zapraszamy na www.juniormedia.pl